Kasa fiskalna Posnet Revo

Wygląd urządzenia fiskalnego – co może oznaczać dla Twojego biznesu?

Zakładam, że większości z Was kwestia ta wydaje się wyssana z palca. Tymczasem, doświadczenie uczy – zarówno producentów technologii sprzedaży, jak i ich użytkowników – że estetyka urządzeń fiskalnych również ma istotne przełożenie na nasze wybory. I nie chodzi tylko o konkretny model, ale też o punkt handlowy, do którego postanowimy udać się na zakupy.

Nie tylko służy, ale i wygląda

Nie, wizualna strona technologii użytkowych z pewnością nie jest najważniejsza. W końcu, każde urządzenie do czegoś służy – przede wszystkim więc, powinno posiadać parametry, funkcje i możliwości, pozwalające zrealizować przeznaczone mu zadania. Tym bardziej dotyczy to kas i drukarek fiskalnych, których użytkowanie bezpośrednio wiąże się z konkretnymi regulacjami prawnymi. Od tego, czy technologia sprzedaży działa poprawnie, zależy również poprawność ewidencjonowania obrotu, a co za tym idzie – prowadzenia całej działalności handlowej.

Ale nie oszukujmy się – paradoksalnie, mało kto nie zwraca uwagi na wygląd urządzeń, które zamierza kupić. Aby się o tym przekonać, wystarczy przejść się do któregokolwiek sklepu z elektroniką. Znajdziemy tam na półkach wiele modeli telewizorów, laptopów i wież, które oprócz zróżnicowanych parametrów i opcji, posiadają też swój charakterystyczny design. Dlaczego?

Ponieważ dzisiejsza rzeczywistość, która nas otacza, jest silnie uzależniona od różnego rodzaju technologii. Jednocześnie, potrzeba otaczania się pięknymi rzeczami nie ginie. Dlatego poszczególne urządzenia już nie tylko do czegoś służą, ale też wyglądają – mogą pełnić wiele ról, a jedną z nich jest funkcja dekoracyjna, podwyższająca atrakcyjność wizualną i prestiż danego miejsca. I nie tylko – zwłaszcza, jeśli mówimy o kasach i drukarkach.

Renoma, szacunek i reklama

Omawiana kwestia dotyczy również technologii sprzedaży. Wiodące marki, odpowiedzialne za produkcję kas i drukarek fiskalnych, coraz częściej zaskakują pomysłowością i jakością wykonania w zakresie wzornictwa. Wystarczy choćby spojrzeć na futurystyczny design modelu Elzab K10(podparty też estetycznym wrażeniem, jakie wywołuje obecność obszernego, podświetlanego ekranu dotykowego), ergonomiczną, elegancką sylwetkę kasy Novitus Nano E (zresztą, nieraz też nagradzaną) czy urządzenie Posnet Revo – ciekawie wyglądającą kasę, dostępną aż w 6 różnych wersjach kolorystycznych. Przykłady można mnożyć, a nie biorą się one z niczego.

Dobrze znamy powiedzenie, że liczy się pierwsze wrażenie. Czy jednak zawsze jest ono uświadomione? Niekoniecznie. Klient, który przychodzi do sklepu, nie musi zwracać szczególnej uwagi na wygląd kasy lub drukarki – podobnie jak na wygląd ścian, lady oraz innych elementów, stanowiących wystrój wnętrza punktu handlowego. A jednak, całkowite zaniedbanie tych kwestii może nie zachęcać klientów, a wręcz ich odpychać. W zasadzie wszystko, z czym nabywca będzie miał styczność w danym przedsiębiorstwie, może okazać się dla niego informacją, pozytywną lub negatywną. Czyste i zadbane urządzenia, posiadające interesujący design, w dodatku komponujący się z otoczeniem wysyła cichy, lecz silny komunikat o prestiżu firmy, jej przemyślanym wizerunku i wysokiej jakości świadczonych usług. To także okazanie szacunku wobec klienta, pokazanie, że jego wrażenia są dla nas ważne. To realne i przekonujące zaproszenie do nawiązania relacji z naszą działalnością.

Ponadto, odpowiednie wykorzystanie wzornictwa i kolorystyki urządzeń fiskalnych – pasujących np. do barw firmowych – pozwala uzyskać również skuteczność marketingową. Kasa bądź drukarka może zatem mieć swój wkład w zapamiętanie marki, zakorzenienie jej w świadomości klienta. Nowoczesne i estetyczne technologie pełnią więc też rolę reklamową, stanowią kolejne narzędzie promocji prowadzonej działalności handlowej.

One thought to “Wygląd urządzenia fiskalnego – co może oznaczać dla Twojego biznesu?”

  1. myślę, że tak ogólnie, to z pewnością estetyka technologii sprzedaży nie jest czymś nadzwyczajnie istotnym…nie wiem czy bym az tak przeceniał te kwestie…ale z drugiej strony…fajny design i krzykliwy kolor na pewno zwróci uwagę klientów…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podaj właściwe rozwiązanie *