Jaka waga etykietująca do sklepu

Jaką wagę etykietującą wdrożyć w sklepie?

Waga etykietująca to szczególny rodzaj urządzenia, które pozwala nie tylko na wykonywanie pomiarów masy produktów, ale także na wystawianie etykiet z informacjami na temat obsłużonych towarów. Technologia tego typu często znajduje zastosowanie w średnich oraz dużych placówkach handlowych. Na jakie parametry wagi etykietującej warto zwrócić uwagę, aby w sklepie pojawił się najlepszy model?

Zakresy ważenia różnych urządzeń

Podstawową kwestią przy poszukiwaniu odpowiedniej wagi elektronicznej, także takiej z mechanizmem do wystawiania etykiet, jest ustalenie, jakie zakresy ważenia urządzenie powinno obsługiwać. Pisząc w największym uproszczeniu, ten parametr należy dostosować do oferowanego asortymentu. Zdecydowana większość wag etykietujących to oczywiście urządzenia dwuzakresowe. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wiele modeli jest dostępnych w różnych wariantach technologicznych – odmiennych właśnie pod względem zakresów ważenia. Przykładowo: jedna waga może pracować zarówno w trybach 3/6 kg, jak i 6/15 kg lub nawet 15/30 kg (i są to różne wersje!). Od decyzji podjętej przez przedsiębiorcę będzie więc zależało to, czy wdrożone urządzenie spełni oczekiwania sklepu.

Definiowanie i wydruk etykiet

Kolejną, niezwykle istotną cechą wagi etykietującej, jest zastosowany w danym modelu mechanizm termiczny. W dużej mierze od jego parametrów technicznych będzie zależało to, jakiego rodzaju wydruki urządzenie wystawi. Pod tym względem również mamy do czynienia ze sporą różnorodnością. Poszczególne wagi mogą np. drukować z mniejszą bądź większą szybkością czy oferować zastosowanie krótszej lub dłuższej rolki z etykietami. Bardzo ważną kwestią jest także to, jakiego rodzaju treści na wydrukach będzie można skonfigurować. W zdecydowanej większości przypadków standardem będzie wystawianie etykiet z informacjami o zważonych produktach, np. ceną, składem, datą czy szczegółową nazwą towaru. Część omawianych tutaj wag elektronicznych pozwoli też na umieszczanie na wydrukach chociażby logo sklepu. Co więcej, niekiedy kluczowym parametrem może być liczba dostępnych do skonfigurowania formatów etykiet. Ich wcześniejsze zdefiniowanie zdecydowanie przyspieszy późniejsze obsługiwanie klientów placówki handlowej.

Połączenie z resztą systemu sprzedaży

Jeszcze zanim w firmie pojawi się waga etykietująca do sklepu, przedsiębiorca powinien zdać sobie sprawę z tego, że takie urządzenie elektroniczne będzie praktycznie stale współpracowało z innymi elementami systemu sprzedaży. W szczególności dotyczy to komunikacji z różnego rodzaju komputerami: stacjonarnymi, laptopami oraz terminalami typu POS. Takie połączenie umożliwia m.in. skonfigurowanie bazy PLU w danej wadze etykietującej. Aby jednak było ono w ogóle dostępne, niezbędne są odpowiednie interfejsy komunikacyjne. Natomiast współczesne wagi mogą posiadać zarówno porty RS-232 czy USB, jak i złącze Ethernet (do pracy w sieci LAN). A najbardziej zaawansowane techniczne modele zaoferują nawet bezprzewodową wymianę danych z firmowym komputerem.

One thought to “Jaką wagę etykietującą wdrożyć w sklepie?”

  1. Jedno z ciekawszych rozwiązań technologicznych wśród peryferyjnych urządzeń handlowych. Co prawda nie dla każdego, ale w niektórych przypadkach odgrywa dość istotną rolę w ogólnym przebiegu transakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podaj właściwe rozwiązanie *